תקלות נפוצות בשירותים ניידים בשטח

שירותים ניידים מהווים פתרון חיוני באירועים, אתרי בנייה, שטחים ציבוריים ואזורים ללא תשתית קבועה. אך כמו כל מערכת תפעולית, גם תאים סניטריים ניידים עלולים לסבול מתקלות שונות במהלך השימוש – במיוחד כאשר מדובר בשהות ממושכת בשטח, עומס משתמשים או תנאי סביבה מאתגרים. זיהוי מוקדם של הבעיה ותגובה מהירה יכולים למנוע חוסר נוחות למשתמשים, תקלות חמורות יותר ולעיתים אף סיכון תברואתי.

במאמר זה נסקור את התקלות הנפוצות ביותר שמתרחשות בשירותים ניידים, נבין את הסיבות להן, ונדע איך ניתן לטפל בהן בצורה בטוחה, יעילה ומהירה.

סתימה באסלה או במכל האחסון

אחת התקלות הנפוצות ביותר בשירותים ניידים היא סתימה – לרוב עקב השלכת ניירות בכמות גדולה, מגבונים לחים, חפצים זרים או חוסר ריקון בזמן. הסתימה עלולה לגרום לעליית מפלס הנוזלים, חוסר ניקוז וריח חזק מאוד בתוך התא. במקרים חמורים הסתימה יכולה להוביל לגלישת תוכן התא, דבר שמחייב טיפול מידי במקום.

הפתרון כולל שאיבה מקצועית של הפסולת על ידי ציוד ייעודי, ולעיתים גם שטיפת לחץ של קווי ההולכה הפנימיים. במקרים מסוימים נדרש פירוק חלקי של הצנרת הפנימית או החלפת שסתום סתום.

תקלה בדלת או במנעול תא השירותים

שירותים ניידים כוללים לרוב דלת פלסטיק עם מנעול פשוט, ולעיתים גם מנגנון נעילה פנימי. תקלה במנגנון הנעילה – כמו דלת שלא ננעלת, תקועה או מתנדנדת – עלולה להוביל לאי נוחות ולחוסר פרטיות. במקרים חמורים, דלת שאינה נסגרת כראוי תגרום לריח לצאת החוצה ואף להוות סכנה בטיחותית בשטח ציבורי.

רוב התקלות נפתרות על ידי כיוונון מחדש של המנעול, החלפת ידית או הברגה מחדש של הצירים. אם מדובר בדלת שבורה או בלאי מתקדם, עדיף להחליף את כל הדלת.

כשל באוורור – ריח חזק ומחנק בשירותים נידיים

תקלות באוורור מתרחשות כאשר הונטה סתומה, חלון האוורור אינו נפתח או שהמפוח החשמלי (אם קיים) הפסיק לפעול. במצב כזה, האוויר בתוך התא לא מתחלף, הריחות נצברים והלחות עולה – מה שמוביל לתחושת מחנק, התפתחות חיידקים וריח חזק מאוד.

פתרון התקלה כולל ניקוי יסודי של פתחי האוורור, בדיקת תקינות של המפוח, החלפת פילטרים אם יש, ולפעמים גם ניקוי צנרת פליטה שנסתמה.

חוסר במים לשטיפת ידיים או הדחת אסלה

ביחידות הכוללות כיור, מיכל מים נפרד, או מערכת הדחה, ייתכנו תקלות הקשורות למחסור במים, סתימת ברז או בעיה במשאבת מים. המשתמשים עלולים להיתקל בברז יבש, מים שאינם זורמים, או הדחה חלקית שאינה מסלקת את הפסולת כראוי.

במקרים אלה יש לבדוק האם מיכל המים ריק, האם המשאבה פועלת, ואם יש סתימה במערכת הצנרת. טיפול מקצועי כולל מילוי מים מחדש, החלפת משאבה תקולה, או ניקוי סתימות בברזים וצינורות.

תקלה בתאורה הפנימית (בתאים מתקדמים)

בתאים משודרגים הכוללים תאורת LED פנימית, תקלה במערכת החשמל – סוללה מרוקנת, נתק בכבל או קצר – עלולה לגרום להיעדר אור בתא, מה שפוגע בשימושיות, במיוחד בשעות החשכה או באירועים ליליים.

ברוב המקרים מדובר בהחלפת סוללה, חיבור מחדש של כבל שהתנתק, או החלפת גוף תאורה פשוט. במקרים אחרים יש צורך בבדיקת מתח באמצעות ציוד מקצועי.

נזילה מתחת לתא השירותים

לעיתים ניתן להבחין בנוזלים דולפים מתחת לרצפת התא, בעיקר אם לא בוצעה הצבה מדויקת או שהמבנה אינו תקין. הנזילה יכולה להיגרם עקב איטום לקוי של מכל השפכים, שבר קטן בגוף התא או נזק שנוצר במהלך ההובלה.

במקרים כאלה יש להזמין צוות שירות שיבדוק את מקור הדליפה, יאטום את האזור או יחליף את החלק הפגום. אם מדובר בבעיה חמורה – לעיתים עדיף להחליף את התא כולו.

טבלה מסכמת – תקלות נפוצות ופתרונות בשטח

לנוחותכם, ריכזנו טבלה שמסכמת את התקלות השכיחות בשירותים ניידים, הדרכים לזהות אותן והפתרונות האפשריים. טבלה זו מיועדת למנהלי אתרים, מפיקי אירועים וכל מי שמחזיק שירותים ניידים בשטח לאורך זמן.

סוג התקלה סימנים נפוצים פתרון אפשרי
סתימה באסלה או במיכל מים עולים, ריח חזק, חוסר ניקוז שאיבה, שטיפה בלחץ, ניקוי שסתום
תקלה בדלת או מנעול דלת שלא ננעלת או לא נפתחת כיוונון, החלפת צירים או מנעול
כשל באוורור מחנק, הצטברות ריח ולחות ניקוי ונטה, בדיקת מפוח או חיישנים
נזילה מתחת לתא שלולית מים או נוזלים מסביב איטום, החלפת חלק שבור או אטם
חוסר במים או זרימה חלשה ברז יבש, אי שטיפת האסלה מילוי מים, ניקוי משאבה או צינור
תאורה לא פועלת חשוך בתא בשעות ערב או לילה החלפת סוללה, תיקון חיבור, נורת LED

מה מותר ואסור לתקן לבד?

במקרים מסוימים, ניתן לפתור תקלות קלות באופן עצמאי – כמו פתיחת חלון אוורור שנסגר, החלפת סוללה בתאורה או כיוון קל של הדלת. אך תקלות שקשורות למערכת השפכים, איטום, חשמל או אוורור מכני מחייבות התערבות של טכנאי מוסמך. התעסקות לא מקצועית עלולה להחמיר את הבעיה ואף להוות סכנה בריאותית או בטיחותית. לכן, ההמלצה היא ברורה – אם יש ספק, אין ספק: יש לפנות לחברה המשכירה לקבלת טיפול מקצועי.

האם יש אחריות על תקלות בשירותים ניידים?

כאשר שוכרים שירותים ניידים בחברה מקצועית, האחריות על תקלות שגרתיות – כמו סתימה, תקלה באוורור או צורך בשאיבה – כלולה בדרך כלל בשירות. יחד עם זאת, חשוב לבדוק מראש מה נכלל במסגרת ההשכרה: האם יש תגובה תוך 24 שעות? האם יש עלויות עבור קריאה דחופה? ומה המדיניות במקרה של תקלה שנגרמה כתוצאה משימוש לא תקין, כמו השלכת חפצים זרים לתוך התא. בגואטה מבנים אנו מתחייבים למענה מהיר, שירות תיקונים בשטח, והחלפת היחידה במקרה הצורך – ללא עלות נוספת ללקוח, כל עוד מדובר בתקלה תקנית במסגרת השימוש הסביר.

מה עושים כשהתקלה מתרחשת? מדריך קצר

כאשר מתגלה תקלה בשירותים ניידים – חשוב לפעול במהירות ובצורה מסודרת:

  1. זיהוי התקלה: בדקו האם מדובר בריח חריף, סתימה, תקלה בדלת או ברז מים לא פעיל.

  2. סימון התא כלא תקין: מומלץ להציב שלט ברור או לסגור את הדלת כדי למנוע שימוש נוסף.

  3. התרחקות במידת הצורך: אם יש גלישת שפכים או חשש לתברואה – הימנעו מכניסה לתא.

  4. יצירת קשר עם החברה: דווחו מיידית על התקלה, עם תיאור מדויק וסימון מיקום התא.

  5. המתנה לטכנאי: חברות רציניות כמו גואטה מבנים יגיעו עם ציוד מתאים ויחליפו או יתקנו את התא במהירות, כדי להחזיר את השטח לשימוש תקין בהקדם.

 

איך למנוע תקלות מראש?

רוב התקלות ניתנות למניעה באמצעות תחזוקה נכונה – ניקוי תקופתי, ריקון בזמן, בדיקות שגרתיות ותגובה מהירה כשמשהו אינו תקין. כמו כן, יש להקפיד על הדרכה למשתמשים – שילוט ברור שמנחה לא להשליך מגבונים, לוודא סגירת דלת וכדומה. בנוסף, מומלץ לבחור חברה שמציעה ליווי מקצועי לאורך כל תקופת ההשכרה, כולל מענה מהיר לתקלות.

בגואטה מבנים אנו מעניקים שירות מלא שמתחיל בהצבה מקצועית וממשיך בתחזוקה שוטפת לאורך כל תקופת ההשכרה. הצוות שלנו זמין לטיפול בכל תקלה, קטן כגדול, ומגיע לשטח במהירות כדי להבטיח שהשירותים יהיו תמיד תקינים, נקיים ונוחים לשימוש. 

אצלנו תמצאו מגוון רחב של שירותים ניידים להשכרה ולמכירה – מותאמים לכל צורך, מיקום ואירוע. אנו מחזיקים מלאי זמין של תאים בסטנדרטים שונים: החל משירותים בסיסיים לאתרי בנייה ועד לתאים מפוארים עם כיור, תאורה ואוורור מתקדם לאירועים יוקרתיים. כל היחידות עוברות תחזוקה קפדנית, ניקוי יסודי וחיטוי מלא לפני כל שימוש. זמינות המלאי מאפשרת לנו לספק פתרון מיידי, כולל הובלה והצבה מהירה – לעיתים אפילו תוך יום אחד מרגע ההזמנה. בין אם אתם צריכים שירותים זמניים לפרויקט קצר או פתרון קבוע למתחם קיים – אנחנו כאן עם מענה מהיר, מקצועי ואמין.

 

אהבתם? רוצים לשתף את המאמר עם חברים?
WhatsApp
על מה דיברנו כאן במאמר